Paardwaardig & Dierenrechten
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huidaandoening of niet?

Ga naar beneden

Huidaandoening of niet? Empty Huidaandoening of niet?

Bericht  Florrtje vr sep 26 2008, 15:50

Bericht van lid :
Ik merk de laatste tijd iets op wat me toch beetje verontrust.

Als men paard na het rijden gezweet heeft, zie je an haar hals allemaal verticale, donkere strepen. Alsof ze op die plekken gewoon donkere huid toont, en als het opdroogt lijken het gedroogde bleke strepen stof.

Bij het borstelen van de onderkant van haar hals (zeker met de roskam) vliegen er altijd enorm veel korte haartjes in het rond, alsof ze nog steeds ruift.

Op haar borst lijken steeds kleine korstjes te zitten. Ga ik er goed over met de roskam dan is het wel weg, maar later zijn die er toch weer.

Op de schenen van haar achterbenen verliest ze ook haar als je erover gaat met je hand, ook plukken heel kort haar.

Ik dacht eerst dat ze weer schimmel had maar uiteindelijk geeft schimmel korsten en kale plekken. Die zijn er nu niet en het lijkt zich ook niet te verspreiden, waardoor ik schimmel wel kan uitsluiten.

Ze schuurt niet, dus het geeft geen jeuk. Wel heb ik de indruk dat ze hier en daar een bleek plekje begint te krijgen, zeker waar vroeger haar borstriem liep. Die gebruik ik echter al 2 maanden niet, omdat die niet nodig is bij mijn dressuurzadel en ik hem ook gewoon uitlaat tijdens het springen.

Geen van de paarden in de stallen naast haar waar ze aankan hebben schimmel of iets anders. Ik heb al geprobeerd met regelmatig ontsmetten met Isobetadine, maar het lijkt weinig tot geen effect te hebben. Ik ga er tegen volgende week ten laatste toch de dierenarts eens bijhalen. Ook wil ik ze dan gelijk laten nakijken op haar rug, om uit te kunnen sluiten dat haar opgeflakkerde tegendraadsheid tijdens het rijden niet daaruit voortkomt.

Mocht iemand het herkennen en tips hebben, laat maar horen.




Antwoorden van andere leden :
Dit is de combinatie van zweet en stof. Het feit dat ze er geen jeuk aan heeft wil dus zeggen dat het geen schurft is ofzo.
Als je verder bezorgt blijft, contacteer vlug even de DA.

Florrtje

Aantal berichten : 112
Registration date : 19-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum